El proper 1 d’octubre, la Sala Hiroshima enceta la seva tercera temporada i consolida un dels primers objectius que es va plantejar el 2015: ampliar l’oferta cultural de la ciutat presentant artistes emergents que comencen a tenir presència a circuits internacionals.
La sala es presenta aquest 2016-2017 com a plataforma per a l’exhibició de l’escena emergent internacional a Barcelona, promovent l’intercanvi artístic i la circulació de companyies i artistes al territori nacional gràcies a una xarxa de col·laboradors. Aposta enguany per la promoció de les figures emergents de l’escena contemporània internacional i es suma així a un circuit d’exhibició internacional format per diferents sales, museus i festivals, que aposten pels mateixos artistes. La programació internacional que ofereix aquesta temporada és d’un 55% de les propostes programades i que provenen de 12 països diferents, gràcies al suport i la col·laboració de diferents organitzacions internacionals que se sumen al projecte. Per segon any consecutiu, segueix treballant amb el Bureau de Quebec, el Centro Checo de Madrid i l’Institut Français de Barcelona i se sumen uns altres com Iberescena, l’Istituto Italiano di Cultura i la Société Suisse des Auters.
Com ja és costum, Hiroshima obre la temporada amb una companyia internacional. En aquest cas es tracta de Yasmine Hugonnet, una de les artistes suïsses més interessants del moment. Present en diverses plataformes europees, Le Récital des Postures és un concert on el cos esdevé un mapa que es desplega en el silenci d’un espai infinit. D’una gran elegància minimalista Yasmine ens sorprèn amb petits gestos, posicions, equilibris, que formen veritables paisatges escènics. El cos com a idea i com a objecte alhora, també estarà present des de diferents perspectives i llenguatges al llarg de tota la programació.